Sedno
Producent średniogabarytowych detali wdrożył piec z systemem wózka dolnego, co pozwoliło przyspieszyć cykl malowania, zredukować czas załadunku i utrzymać czystość komory - bez potrzeby rozbudowy infrastruktury lub stosowania systemów podwieszanych.
Romer studium przypadku
Jeszcze przed rozpoczęciem inwestycji klient dokładnie sprawdził logistykę hali - w szczególności realny wymiar dostępnego wjazdu, na wszelki wypadek. Pomimo wcześniejszych obaw, okazało się, że klasyczny piec w pełnej zabudowie zmieści się bez żadnych prac budowlanych czy zmian w infrastrukturze. To pozwoliło zrezygnować z rozwiązania modułowego, czyli pieca składanego z prefabrykowanych segmentów, które transportuje się osobno i montuje dopiero na miejscu.
Dzięki temu możliwe było zastosowanie większego modelu, dopasowanego do rosnącej produkcji - bez kompromisów w gabarytach i wydajności, i bez konieczności rozbijania ścian czy wzmacniania posadzki.
Finalnie wdrożono piec lakierniczy z systemem wózka dolnego - w klasycznej konfiguracji dwóch wózków (wewnętrznego i zewnętrznego). Dzięki temu detale przygotowywane są poza strefą grzania, a następnie bezpiecznie wsuwane do komory bez potrzeby stosowania podnośników czy suwnic. Taka forma załadunku nie tylko skraca czas operacyjny, ale też ogranicza zanieczyszczenia z hali dzięki izolacji procesu transportowego od środowiska pieca.
Wewnętrzny wózek stanowi stabilną podstawę dla detali i może być dowolnie dostosowany, co pozwala na obsługę szerokiego zakresu komponentów przy zachowaniu jednej, powtarzalnej procedury. Całość procesu pozostaje manualna, ale ergonomiczna i odporna na błędy.